Mengenai pelbagai e-mel
Saya tidak menerima e-mel daripada kelab peminat.
メール未着の問題は、当窓口だけでは解決できない場合があります。
お手数ですが、以下についてご確認ください。
+++++
■icloudアドレスをお使いの方
通常のメールもApple社のローカルポリシーに反するものと判断され、
メールの受信を拒否してしまうケースが報告されておりますため、当サイトでのご利用は推奨しておりません。
他のメールアドレスのご利用をご検討いただくか、フリーアドレス(Gmail/Yahooなど)を追加でご登録ください。
※当サイトでは、2つのメールアドレス登録が可能です。
+++++
■ドメイン指定受信の設定によりブロックしている
下記ドメインからのメールを受け取れるよう、設定してください。
確認・設定方法はメールアドレスの提供元(各携帯会社/ショップ)へお尋ねください。
plusmember.jp
★キャリア(docomo/au/SoftBank)アドレスをご利用の方へ
各携帯会社、迷惑メール対策レベルが標準で高くなっており、
その影響でメールが未着になるケースが、非常に多くなっています。
お客様自身で迷惑メール対策に心当たりがない場合でも、必ず確認・設定をお願いいたします。
+++++
■docomoアドレスをお使いの方
該当メールが「迷惑メール」として判定される場合がございます。
迷惑メール判定されたメールの確認方法は、ご利用の端末や環境により異なりますので、
下記をご確認いただきますようお願いいたします。
※docomo様のサイトへ移ります
+++++
■auアドレス(ezweb.ne.jp/au.com)をお使いの方
Jika anda menetapkan "Kawalan Penyamaran" kepada "Tinggi", e-mel anda mungkin disekat.
Sila tetapkannya kepada "Sederhana" atau lebih rendah atau batalkan tetapan.
+++++
■Bagi mereka yang menggunakan alamat Softbank (softbank.ne.jp/i.softbank.jp)
迷惑メールフィルタを「強」に設定していると、メールがブロックされる可能性があります。
Tetapkan kepada "Standard" atau "MATI".
+++++
■フリーアドレス(例:Gmail・Yahooアドレス)・PCアドレスをお使いの方
Ia mungkin diisih secara automatik ke dalam tab "folder spam" atau "promosi" anda.
受信ボックス以外の全てのフォルダをご確認ください。
+++++
■Adakah kapasiti melebihi?
メールボックスの容量オーバーや、スマートフォン自体の容量オーバーで、メールを受信いただけなくなることがあります。
+++++
■Alamat e-mel mengandungi rentetan aksara yang penggunaannya dihadkan.
例)ドットの連続(.....)、記号の連続(_-_)、アットマークの直前がドットや記号(.@)、先頭が記号(-abc)など
該当文字列を含むメールアドレスをご利用の場合は別のメールアドレスにて改めてご登録ください。
下記のようなメールアドレスは、世界共通となるインターネット通信規格RFC(Request for Comments)に
準拠していないため、原則ご利用いただけません。
<Alamat e-mel yang tidak mematuhi RFC>
1. Jika simbol selain daripada "-", "_", ".", "+", "?" dan "/" disertakan
2. Jika dua atau lebih simbol digunakan secara berturutan
3. Apabila simbol digunakan pada permulaan dan akhir (sejurus sebelum @)
Empat. Jika bahagian sebelum @ ialah 64 aksara atau lebih
lima. Jika keseluruhan alamat e-mel ialah 256 aksara atau lebih
+++++
■メールアプリを確認
ご利用のメールアプリで、受信設定が正しく行われているかご確認ください。
※メールアプリの利用設定に関するご不明は、携帯会社にお問い合わせください。
<iPhoneをご利用の方>
メールの送受信アプリに「メール(標準のメールアプリ)」と「メッセージ(MMSメール)」の二種類があります。
「メッセージ(MMSメール)」の機能を使用した場合、iPhoneの仕様上、メールを正常に受信できない場合があります。
「メール(標準のメールアプリ)」をご使用ください。
+++++
■Lain-lain
PCからのメールやURLつきのメールは受信できるような設定へご変更ください。
ご利用のメーラー、メールアプリによっては、関連メールがスレッドとしてひとまとめに表示されている場合があります。
+++++
原則、メールの再送信はできません。あらかじめご了承ください。
サイトの最新情報はサイト内NEWSにてご確認ください。
Soalan lain mengenai "Perihal pelbagai e-mel"
-
Q.
Saya tidak menerima pemberitahuan e-mel bahawa pendaftaran keahlian saya telah selesai.
-
Q.
Di manakah saya boleh melanggan surat berita e-mel ahli sahaja?
-
Q.
Berapa kerapkah surat berita e-mel dihantar?
-
Q.
Saya ingin berhenti menerima surat berita e-mel.
-
Q.
Bolehkah saya menukar penerima surat berita e-mel?
-
Q.
Saya menghubungi anda, tetapi tidak menerima balasan.
-
Q.
Anda akan terus menerima surat berita e-mel walaupun selepas anda membatalkan keahlian anda.
Jika contoh di atas tidak menyelesaikan isu anda, sila hubungi kami menggunakan borang di bawah.